Bestellingen en instellingen

Mijn product is tijdens het transport beschadigd, wat moet ik doen?

Open het pakket samen met de koerier
Ontvang je een pakket dat zichtbare schade heeft opgelopen tijdens het transport, dan is het belangrijk dat je het pakket onder voorbehoud in ontvangst neemt of als alternatief het pakket opent onder toezicht van het personeel van de vervoerder. Mocht de inhoud schade hebben opgelopen, dan moet er een schadevergoedingszaak aangemaakt worden met het desbetreffende vervoersbedrijf (meestal PostNL of DPD). Het personeel van het vervoersbedrijf kan je hierbij helpen. Het is belangrijk dat je direct bezwaar maakt over de toestand van het pakket en dat je het pakket onder voorbehoud in ontvangst neemt.

Het is ook mogelijk het beschadigde pakket te weigeren bij ontvangst. Dan komt het pakket retour naar ons voor creditering.

Schadevergoedingszaak starten na ontvangst
Is de schade niet zichtbaar bij ontvangst, dan kun je nog steeds een schadevergoedingszaak aanmaken. Echter moet je er voor zorgen dat je zo snel mogelijk contact opneemt met het vervoersbedrijf, omdat zij na enkele dagen het beschadigde artikel niet meer vergoeden. Voor PostNL is deze periode 7 dagen, maar controleer dit voor de zekerheid met het desbetreffende vervoersbedrijf om de geldende regels te weten te komen. In alle gevallen is het een voordeel om de schadevergoedingszaak onmiddelijk te beginnen als je de schade ontdekt.

Chat met ons

Openingsuren

Maandag – Vrijdag
09:00 – 21:30
Zaterdag – Zondag
09:00 – 16:30

Als u ons al een e-mail heeft gestuurd, laat dit dan weten aan onze klantenservice medewerker, zodat wij u beter kunnen helpen. :)

E-mail ons

Wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden
Ga naar boven