Algemene Voorwaarden

    1. Algemeen

    De contractpartij voor alle overeenkomsten die gesloten worden via het online aanbod op www.coolshop.nl is

    Coolshop
    Entertainment Trading A/S
    Loftbrovej 28-30
    DK-9400 Nørresundby
    Denemarken

    Telefoon: +45 899 399 10 (Denmark)
    Email: info(a)coolshop.nl
    BTW-ID-Nr. : DK26457602
    VAT: NL 824007943B01
    Opgericht: 2002 - Denemarken


    Hierna te noemen COOLSHOP.


    Voorwaarden bijgewerkt op: 2017/07/17

    De communicatie taal met Coolshop is Engels. Als u contact opneemt met Coolshop, vragen wij u dit te doen in het Engels. Coolshop is a pan-European company. The communicating language with Coolshop is English.


    Coolshop is een webshop, waar de klant goederen kan aankopen die rechtstreeks door Coolshop verkocht worden, alsook producten die worden verkocht door andere bedrijven via de Coolshop webshop.


    De volgende voorwaarden gelden bij het overeenkomen van een koopovereenkomst tussen Coolshop en de klant.


    Als een derde partij zich affilieert met de koopovereenkomst, inclusief wetten ter bescherming van de klant en eventuele specifieke voorwaarden verbonden aan de derde partij worden deze samen met deze voorwaarden gebruikt.


    1.1 Inhoud van derden

    Alle handelsmerken zijn eigendom van hun rechtmatige eigenaars. De website Coolshop.nl kan links bevatten naar websites die niet worden gecontroleerd door Coolshop. Coolshop kan niet garanderen dat de inhoud gevonden op links van derden op Coolshop.nl accuraat is of up-to-date zijn. Ook kan niet gegarandeerd worden dat de websites dezelfde privacy overeenkomst en/of veiligheidsmaatregelen volgen als Coolshop. De adreshouder is verantwoordelijk voor de inhoud in de link.

    1.2 Overmacht / Force Majeure

    Coolshop is niet aansprakelijk voor schade dat wordt veroorzaakt door een niet te voorkomen obstakel, onvoorziene gebeurtenis of een verandering in de omstandigheden die niet kunnen worden beïnvloed door Coolshop en welke Coolshop redelijkerwijs niet kan voorkomen. Dit zijn bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: juridische stakingen, oorlog, brand, weer fenomenen, terreur aanslagen, wijzigingen in de wetgeving, technische problemen, communicatiefouten, leverancier moeilijkheden, of iets als gevolg van het eerder genoemde. Tijdens de eerder genoemde onvermijdelijke omstandigheden vervalt de verplichting om eventuele schade te dekken of te vergoeden. Het is Coolshop's aansprakelijkheid de klant zo snel mogelijk van elke niet te voorkomen omstandigheden die van invloed de koopovereenkomst te informeren.

    1.3 Wijzigingen aan deze voorwaarden

    Coolshop behoudt zich het recht om de voorwaarden eenzijdig te kunnen wijzigen zonder de klant vooraf in kennis te stellen. Alle bestellingen volgen de voorwaarden die op het moment van aankoop zichtbaar zijn op de website van Coolshop. Alle veranderingen gaan direct in, tenzij anders aangegeven. De nieuwste versie van de voorwaarden is altijd te vinden op de website. De klant zal niet noodzakelijkerwijs persoonlijk op de hoogte gebracht worden van deze veranderingen, bijvoorbeeld via e-mail. De klant moet voor elke aankoop altijd de voorwaarden lezen en akkoord gaan met deze.

    2. Rechten en verantwoordelijkheden van de klant

    Coolshop.nl verkoopt producten aan privé-personen die wettelijk meerderjarig zijn (later aangeduid als de consument) en mensen met de goedkeuring van hun wettelijke voogd. Bestellen via eender welke krediet aankoop methode door een persoon onder de leeftijd van 18 is ten strengste verboden.

    Coolshop kan ook verkopen aan organisaties en andere zakelijke partners met een contract dat wordt opgemaakt per transactie rechtstreeks met de koper.

    Door het bestellen via Coolshop creëert de koper gebruikersaccount bij de winkel. De klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van de meest actuele en accurate informatie aan de verkoper, alsmede is hij of zij verantwoordelijk voor eventuele fouten in de informatie. Hoe de informatie zal worden behandeld en beveiligd door Coolshop zal onder het privacybeleid van Coolshop verder worden uitgewerkt. U vindt dit beleid in deze voorwaarden onder punt 2.1

    De klant heeft op elk moment toegang to zijn of haar account. Hij of zij kan huidige orderstatus en/of gekochte download producten bekijken.

    De klant is aansprakelijk voor het geheim houden van zijn inloggegevens en zal deze informatie niet aan iemand anders geven. Alle informatie met betrekking tot de inloggegevens moeten worden beschermd door de klant, en alle documenten die deze informatie bevatten moet worden bewaard, zodat externe partijen geen toegang hebben tot deze. Onvermogen om te voldoen aan deze voorwaarde zal leiden tot een verplichting van het betalen voor eventuele aankopen gedaan door een andere persoon met gegevens van de account houder.

    De klant kan worden verzocht om bestelde artikelen te beoordelen of andere vragenlijsten te beantwoorden. De klant is niet verplicht om deze verzoeken te beantwoorden of om te reageren op de vragenlijsten.

    Eventuele schade aan goederen die is opgevallen bij het ontvangen van het item moet worden doorgegeven aan de verkoper, Coolshop, zonder onnodige vertraging. Schade dat wordt gemeld na 14 dagen na ontvangst zal worden beschouwd als niet te wijten aan een verkeerde behandeling door de verzender of de koerier. Als er in uitzonderingen zullen worden gemaakt, zal dit van geval tot geval worden bekeken door de klantenservice en worden afgehandeld met de klant.

    Elke gebruikersaccount die is gebruikt in strijd met de voorwaarden kan worden gedeactiveerd zonder enige waarschuwing.

    2.1 Privacybeleid

    Het privacybeleid dat deel uitmaakt van deze voorwaarden kunnen worden bekeken via de volgende link: https://www.coolshop.nl/minisite/t/privacy

    Informatie over browser cookies is via deze link te vinden: https://www.coolshop.nl/minisite/t/cookie

    2.2 Vezoek to informatie verwijdering

    Een verzoek om een klant informatie te verwijderen zal zo snel mogelijk worden behandeld in overeenstemming met deze voorwaarden, en het verzoek zal worden voldaan in overeenstemming met de Deense wet en de EU-regelgeving met betrekking tot privé-informatie.

    3. Producten en prijzen

    Alle prijzen op de pagina zijn inclusief belastingen en BTW. Bij aankopen vanaf €29,95 is de bezorging gratis. Voor aankopen onder dit bedrag wordt €4,95 verzendkosten aan de bestelling toegevoegd. Alle productbeschrijvingen zijn zo nauwkeurig mogelijk, met het informatie rechtstreeks ontvangen van de uitgever of fabrikant. Als de prijs van het product niet juist is, wordt het product niet verkocht indien er kan worden verondersteld dat de klant kan begrijpen dat de prijs niet correct is en dus misbruik maakt van de verkeerde prijs.

    Product foto's zijn enkel ter illustratie. De foto's kunnen niet geheel overeen komen met de staat of de aard of de oorsprong van het item. Coolshop is niet verantwoordelijk voor de informatie die wordt verstrekt door derden.

    Items zullen worden verkocht tegen de prijs die bij de bevestiging van de bestelling werd overeengekomen. Prijsverlagingen op producten worden niet doorgegeven aan de klant, maar de klant heeft het recht om de verkoper attent te maken op de prijsverlaging. De prijs van de bestelling kan worden onderhandeld om de prijsverlaging te weerspiegelen.

    Coolshop is niet aansprakelijk voor het bestellen van artikelen van een fabrikant om aan een gedane bestelling te voldoen, ook al is de bestelling al bevestigd. Als er zich in een bestellingen beëindigde producten bevinden zullen deze worden terugbetaald aan de klant op een product tot product basis.

    Prijsgarantie
    Items gemarkeerd met het prijsgarantie symbool volgen de prijs garantievoorwaarden die u kunt vinden op https://www.coolshop.nl/minisite/t/prisgaranti evenals deze voorwaarden met betrekking tot de prijs. In een situatie waar de prijs garantievoorwaarden in conflict zijn met deze voorwaarden, worden alleen deze voorwaarden, zonder de extra prijs garantievoorwaarden toegepast.

    4. Betaling

    U kunt betalen op de volgende manieren van betaling VISA, MasterCard of Visa Electron. Alle betalingen worden gedaan in euro.

    De meest actuele informatie over de verschillende betaalmethoden kan altijd worden gevonden op https://www.coolshop.nl/minisite/t/payment.

    Coolshop is een Deens bedrijf, en daarom kan het bij enkele kaarten voorkomen dat er een kleine vergoeding in rekening wordt gebracht voor het doen van aankopen bij een internationale handelaar. Dit is een kost die in rekening gebracht wordt door de kaartuitgever en NIET door Coolshop. Sommige banken rekenen u alleen onkosten aan als een vreemde valuta wordt gebruikt - dat wil zeggen dat er onkosten worden aangerekend voor het wisselen van euro's naar een vreemde valuta. Dit hangt echter af van uw bank of kaartuitgever.

    Voor vragen over uw Coolshop factuur kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

    Eigendomsvoorbehoud: Totdat het volledige bedrag van een product betaald is, blijft het product eigendom van Coolshop.

    U zult van een email ontvangen zodra we uw bestelling verzonden hebben. Elk bezwaar dient te geschieden binnen 4 werkdagen na ontvangst van deze email. Betalingen met een debetkaart zijn altijd beschermd tegen misbruik. U heeft de mogelijkheid om de betaling te weigeren wanneer u uw betalingsgeschiedenis ontvangt. In het onwaarschijnlijke geval dat uw kaart wordt misbruikt in een internet winkel die SSL (Secure Socket Layer) in zijn betalingssysteem gebruikt zult u volledig beschermd zijn en wordt alle eventuele schade vergoed. Dus u bent beter beschermd dan in de fysieke wereld.

    De gegevens die u invoert in verband met de betaling van een aankoop via een creditcard zijn versleuteld (SSL). Noch Coolshop of anderen hebben de mogelijkheid om de door u verstrekte gegevens te lezen.

    Indien de klant houdt Coolshop punten op zijn of haar account, kan de klant deze punten gebruiken om de prijs van zijn of haar bestelling in overeenstemming te verlagen tot het punt termen zichtbaar op https://www.coolshop.nl/minisite/t/point.

    Maestro-kaart betalingen
    Bij gebruik van een VISA, MasterCard of Visa Electron wordt u kaart alleen gecrediteerd wanneer de goederen in voorraad en klaar zijn om naar u te worden verzonden. Door de manier waarop Solo en Maestro- kaarten worden verwerkt door de banken, zijn we verplicht om de betaling op voorhand en ongeacht of een artikel op voorraad is of niet te innen.

    Voor alle soorten kaarten en betalingen geldt dat wij alleen het door u goedgekeurde bedrag kunnen innen voor het gene dat u besteld heeft. Er kan nooit een groter bedrag in rekening worden gebracht dan het bedrag dat u heeft geautoriseerd en goedgekeurd.

    BELANGRIJK! Op uw betalingsoverzicht zult u de naam Entertainment Trading A/S zien bij u aankopen. Coolshop is de handelsnaam van Entertainment Trading A/S.

    5. Levering en transport

    Coolshop.nl levert in Nederland, de gemiddelde levertijd zal variëren van product tot product, maar je kunt altijd de verwachte levertijd van het product zien.

    We streven ernaar om alle bestellingen maandag tot en met donderdag vóór 15.00 uur te versturen (vrijdag 14:30). Tijdens drukke periodes is dit niet altijd mogelijk, dit is te wijten aan ordervolumes. U order zal daarom zo spoedig mogelijk worden verzonden. We kunnen geen restitutie bieden voor te late levering.

    Alle verzendtijden zijn schattingen die worden gemaakt op basis van de informatie die aan Coolshop wordt verstrekt door de koeriers die worden gebruikt om goederen te verzenden, en de informatie die is ontvangen van de producenten en uitgevers van de goederen.

    Verzending

    De levertijd is afhankelijk van de het op voorraad zijn van het product. De verwachte levertijden zijn 2-6 werkdagen vanaf de datum van verzending, maar dit kan langer duren als omstandigheden buiten onze macht de postdiensten ontregelen. Ontbrekende of vertraagde producten: Houd er rekening mee dat we 15 dagen moeten wachten voordat wij in staat zijn om de producten op te sporen, te vervangen of de verloren producten terug te betalen.

    Als het product niet op voorraad is zal de levertijd afhankelijk zijn van de tijd die nodig is om de goederen van onze leveranciers te ontvangen. U kunt altijd de status van uw bestelling bekijken op uw persoonlijke account bij Coolshop.nl. Hier actualiseren wij lopend de informatie die wij van onze leveranciers ontvangen met betrekking tot levertijden. Klik gewoon op "Mijn Profiel" aan de linkerzijde of klik op de link aan de bovenkant van uw orderbevestigingsmail. U kunt altijd de verwachte levertijd en voorraad status van het product zien in de beschrijving alvorens te bestellen.

    Nadat een product is verzonden, sturen we een per e-mail een melding aan u. De e-mail wordt automatisch gegenereerd en verzonden om ongeveer 19:00 uur. Zodra u uw verzendingsbevestigingsmail heeft ontvangen, betekent dit dat we de order hebben verpakt, verzonden en in rekening gebracht aan het adres vermeld op uw account. Indien u na 4 werkdagen vanaf de datum van het ontvangen van de bevestigingsmail de bestelling nog niet heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice om een onderzoek te starten. Als u geen contact met ons opneemt, zien wij de bestelling als succesvol geleverd na 5 werkdagen. Indien de klant binnen 2 weken geen orderbevestiging of levering ontvangt, dan is de klant niet meer gebonden aan zijn of haar bestelling.

    Indien een zending verloren of vertraagd is als een gevolg van het invoeren van onjuiste of verkeerde informatie over de bestelling op Coolshop.nl, is Coolshop.nl onder alle omstandigheden niet aansprakelijk.

    Wij bieden een split order service op alle bestellingen zonder extra kosten. Bijvoorbeeld wanneer een bestelling bestaat uit 2 video games, waarvan er een 'out of stock' is, zal de game die wel op voorraad is onmiddellijk worden verzonden. Het andere product zal zo spoedig mogelijk worden verzonden als het terug in voorraad is. We zullen de producten zodra zij worden geleverd in rekening brengen. Dit betekent dat de betaling dus ook wordt opgedeeld.

    Als een video game of product in backorder is, ontvangt u automatisch updates over de levertijd te via e-mail met nieuwe informatie die we rechtstreeks van de fabrikant ontvangen.

    Bestellingen worden verzonden op basis van de voorraad van het product, met uitzondering van bulk producten die alleen worden verzonden wanneer de hele bulk kan worden verzonden. Dit betekent dat een bestelling in meerdere zendingen op verschillende data kan worden verzonden.

    Als een zending op een pick-up locatie wordt geleverd is de klant verantwoordelijk voor het ophalen van de post binnen de aangegeven vasthoudtijd van de pick-up locatie. Pakketten moeten persoonlijk worden opgehaald en vereisen gewoonlijk een foto-ID om te worden overhandigd.

    6. Herroepingsrecht

    De klant kan elk niet afgehandelde bestelling annuleren door middel van zijn of haar Coolshop account. Bemerk dat het systeem tot 15 minuten nodig heeft om de bestellingsbevestiging te registreren, en gedurende die periode kunnen annuleringen niet worden geregistreerd. Na annulering van de bestelling wordt de annulering binnen 15 minuten bevestigd. Succesvol geannuleerde bestellingen worden terugbetaald aan de klant.

    Een annuleringsverzoek kan ook worden gedaan door contact op te nemen met de Coolshop klanten service en door het geven van een schriftelijke kennisgeving van het verzoek tot annulering, hetzij via e-mail of via de support chat-functie. Na het geven van het verzoek tot annulering aan een medewerker van Coolshop kan het tot 48 uur duren voor de bestelling wordt geannuleerd, in deze periode kan het zijn dat de bestelling al is verstuurd, waardoor de annulering onmogelijk wordt gemaakt.

    Bestellingen die tijdig worden geannuleerd door de klant door middel van hun Coolshop account, maar die al werden verstuurd worden niet als geannuleerd beschouwd.

    Speciale opmerkingen:

    Het herroepingsrecht geldt niet bij:
    1. Overeenkomsten voor levering van producten die niet geprefabriceerd zijn en waarbij de productie een individuele keuze of beslissing van de klant vereist is of bij producten die duidelijk zijn afgestemd op de persoonlijke behoeften van de klant,
    2. Overeenkomsten voor levering van producten die snel bederven kunnen of van producten waarvan de houdbaarheidsdatum snel uitloopt.
    3. Overeenkomsten voor levering van verzegelde producten die op basis gezondheid en hygiëne niet geretourneerd kunnen worden wanneer het zegel van het product verbroken is.
    4. Overeenkomsten voor levering van audio- of video-opnames en computersoftware in een verzegelde verpakking en waar de verzegeling verwijderd is.
    5. Overeenkomsten voor levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen.
    6. Overeenkomsten voor levering van digitale content dat niet op een materiële gegevensdrager geleverd wordt en waarbij je ons uitdrukkelijk toestemming geeft dat je recht op herroeping vervalt aan het begin van uitvoering van de overeenkomst.

    7. Retourneren

    U hebt het recht om uw aankoop te retourneren op basis van uw rechten als consument. Het product moet worden geretourneerd in nagenoeg dezelfde staat en hoeveelheid als wanneer je het hebt ontvangen.

    Onder uw rechten als consument, heeft u het recht om het product te retourneren, u kunt bijvoorbeeld de levering weigeren of uw aankoop terug sturen, op voorwaarde dat de retourzending binnen 30 dagen naar ons wordt verzonden nadat u het hebt ontvangen, in de originele verpakking en in nagenoeg oorspronkelijke staat. Om een product terug te sturen, moet u het item binnen 30 dagen naar ons terug sturen. Het product moet worden teruggestuurd in een stevige en beschermende verpakking. Wanneer u van dit recht gebruik wilt maken, betaalt u zelf de verzending van het product naar ons.

    Houd er rekening mee dat het product dat u retourneert in ongebruikte staat moet verkeren, dit geldt ook voor consoles (met inbegrip van, maar niet exclusief voor PlayStation 3 [Alle modellen], PlayStation 4 [Alle modellen], Xbox 360 [Alle modellen], Xbox One [Alle modellen] Nintendo Wii, PlayStation 2, Nintendo DS [Alle modellen], Nintendo DS Lite, PSP 2 [Alle modellen], PSP [Alle modellen]), en accessoires (controllers en geheugenkaarten), omdat het gebruik van het product een aanzienlijke verslechtering van de waarde van het product betekent en door het in gebruik nemen kan het niet langer worden beschouwd als zijnde in oorspronkelijke staat. Het is ook een vereiste dat de goederen intact en in de originele verpakking waarin de producten werden afgeleverd worden geretourneerd. Het ontbreken van of beschadigde originele verpakking kan leiden tot het verval in uw rechten.

    Wij maken je er op attent dat producten in de originele staat en zonder deze in gebruikt te nemen getourneerd dienen te worden geldt voor volgende producten: parfums, schoonheidsproducten, spel-consoles en accessoires (controllers, geheugenkaart etc.), daar ingebruikname van deze producten een aanzienlijke waardevermindering veroorzaakt. Een product dat in gebruik genomen is, kan niet als nieuw verkocht worden en daarmee dus niet in dezelfde staat is als bij levering.

    BELANGRIJK! In verband met games en andere software kunnen producten alleen worden geretourneerd als de verpakking/ folie niet is verbroken. Als u het item uit de originele verpakking hebt genomen vervallen uw rechten in het kader van de koopovereenkomst.

    Coolshop werknemers hebben het recht om speciale afspraken over het retourneren van producten te maken met de klant. De informatie moet schriftelijk worden bevestigd, hetzij via e-mail of via de support chat.

    Na ontvangst van de geretourneerde goederen, zullen alle items worden gecontroleerd of zij voldoen aan de voorwaarden voor het retourbeleid / procedure. Een terugbetaling of vervanging zal zo snel mogelijk worden verwerkt. Wij verzoeken u uw Coolshop-account (normaal 6 cijfers lang) en order ID (normaal 8 cijfers lang) bij te voegen bij u retourzending, zodat we uw geld direct kunnen crediteren naar uw oorspronkelijke betaalwijze. Geretourneerde goederen worden normaal gesproken verwerkt bij hun terugkeer. Als uw product niet is terugbetaald / geretourneerd en / of als u niet van ons hoort binnen 9 werkdagen, neem dan contact met ons op.

    Bulk items en andere grote bestellingen moeten worden teruggestuurd in hun geheel en kunnen niet gedeeltelijk worden geretourneerd. Als een bulk bestelling gedeeltelijk wordt geretourneerd behoudt Coolshop zich het recht om de zending te behandelen als een verzending gestuurd naar de verkoper als een defect product, gevolgd door 3 maand wachttijd zoals beschreven onder punt 8. Aansprakelijkheid voor fouten.

    Geretourneerde goederen dienen te worden gezonden naar:

    Coolshop
    Entertainment Trading A/S
    Loftbrovej 28-30
    9400 Nørresundby
    Denemarken

    NIET VAN TOEPASSING

    * Wanneer u uw producten naar ons terugstuurt zorg er dan voor dat u een bewijs van verzending krijgt bij uw plaatselijke postkantoor *

    Verpak de goederen goed om schade te voorkomen. Als u het product niet in de originele verpakking terug stuurt zorg er dan voor dat er minimaal 10 centimeter vulling rond het product zit als bescherming. Coolshop is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door slechte of onzorgvuldig verpakking.

    Retourzendingen worden niet geaccepteerd als deze door de verkoper moeten worden opgehaald bij een pick-up locatie. De klant is verantwoordelijk voor alle aspecten in verband met zendingen die niet rechtstreeks naar de verkoper worden verstuurd.

    LET OP: een order die is geweigerd en teruggestuurd naar de afzender niet wordt beschouwd als wettelijk te zijn geretourneerd. In overeenstemming met de EU-wetgeving moet de verkoper altijd worden geïnformeerd over de terugkeer, zodat de weigering kan worden beschouwd als een annulering van de bestelling.

    Online Gecodeerde Games
    In overeenstemming met uw rechten als consument, is het Coolshop beleid dat alle online gecodeerde games, eenmaal geopend niet kunnen worden terugbetaald of vervangen. In het zeer onwaarschijnlijke geval dat een spel niet werkt als gevolg van een fout van de fabrikant moet u de fabrikant rechtstreeks contacteren om de problemen op te lossen. Restitutie of vervanging kan niet worden verstrekt.

    E-mail codes en andere digitaal gedistribueerde inhoud wordt beschouwd als geopend en gebruikt zodra de e-mail is verzonden.

    8. Aansprakelijkheid voor fouten

    Coolshop behoudt zich het recht om alle kosten veroorzaakt door de klant of als gevolg van acties van de klant, of van het ontbreken van de acties aan de klant in rekening te brengen. Deze omvatten, maar zijn niet exclusief voor extra verzendkosten, ontbrekende inhoud, en onredelijke vertraging.

    Bij het opmerken van eventuele extra kosten zal Coolshop de klant over de kosten informeren zonder onnodige vertraging.

    Een defect product dat naar Coolshop wordt gestuurd voor reparatie of om te worden geretourneerd zal worden geïnspecteerd en de mogelijke fout zal worden bevestigd. Na ontvangst van het product neemt het controle proces 3-5 werkdagen in beslag. Elke opeenvolgende reparatie procedure kan tot 30 dagen duren, of zelfs langer, afhankelijk van het artikel in kwestie en de procedure van de desbetreffende fabrikant.

    Schade kan alleen worden vergoed tot de prijs van het oorspronkelijke item. De vergoeding kan ook lager zijn. De vergoeding kan worden gedaan via een terugbetaling of door Coolshop punten.

    Eventuele schade veroorzaakt door het gebruik van het product in een onbedoelde manier of zonder raadpleging van de handleiding, als deze was voorzien, of indien de schade is veroorzaakt door opzet zal de schade niet worden vergoed. Bij het openen van een product zal de garantie vervallen, tenzij anders aangegeven door de fabrikant.

    Coolshop zal een bestelling niet vergoeden indien het defect te wijten is aan een fout in het oorspronkelijke materiaal. Als er een defect is onderworpen aan interpretatie van de verantwoordelijkheid voor het defect ligt de verantwoordelijkheid bij de klant.

    Modificaties van het product door derden zullen elke reparatie service ongeldig maken.

    Coolshop vergoed geen directe of indirecte schade als gevolg van een defect.

    Defecte artikelen verzonden naar Coolshop voor reparaties zullen, indien niet terug geclaimd, na 3 maanden worden gerecycled. De klant zal worden geïnformeerd over de status van de reparatie via e-mail.

    De 3 maanden periode wordt ook toegepast op alle verzendingen verstuurt naar de verkoper met onvoldoende informatie om de zending te identificeren.

    Indien de klant een product terugstuurt naar Coolshop voor reparatie, maar het product is ofwel niet defect of de schade is veroorzaakt door de klant, zal Coolshop het product retourneren naar de klant. Coolshop behoudt zich het recht om de klant in rekening brengen voor onnodige of ongerechtvaardigd werk, en voor het administratief papierwerk per product. Prijzen voor reparatie begint vanaf 35 EUR (+ btw) voor elke begonnen 30 min per reparatie per product.

    9. Reclamaties en klachten

    Niet alles gaat altijd zoals gepland, maar maak je geen zorgen we zijn ook hier op voorbereid. Wij handhaven een zeer hoog dienstverleningsniveau en zullen er alles aan doen om dit te verbeteren waar mogelijk. Wij nemen klachten zeer serieus en zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk op te lossen.

    Voor niet-levering claims met betrekking tot de verzending van uw bestelling, dient u bezwaar aan te tekenen binnen 4-5 werkdagen nadat u de verzendingsbevestiging via email heeft ontvangen.

    Voor zendingen die zijn beschadigd tijdens het transport moet u ons zo spoedig mogelijk na ontvangst contacteren. Mocht de klant bij levering van het geleverde product/verpakking transportschade ontdekken, dan wordt van de klant gevraagd dit direct mee te delen aan de medewerker van de vervoerder en dit schriftelijk door de vervoerder te laten bevestigen. De schade moet worden gedocumenteerd. Foto's van de schade en de erkenning van de schade door de koerier kan naar onze klantenservice gestuurd worden via e-mail info (a) coolshop.nl. De klant is verplicht Coolshop te voorzien van de nodige documentatie of informatie om zijn of haar bestelling te identificeren. Het kan voorkomen dat de klant moet bewijzen dat hij of zij de aankoop heeft gedaan met een bewijs van betaling.

    Alle reclamaties zullen alleen worden verwerkt als deze schriftelijk zijn gedaan. Elke verbale reclamatie zal worden genegeerd. Reclamaties kunnen worden gericht aan info (a) coolshop.nl of door een brief gestuurd naar een adres opgegeven door de verkoper. Reclamaties kunnen ook elektronisch worden gedaan indien dit door de Coolshop klantenservice wordt gespecificeerd.

    Het klantenservice personeel kan uw reclamatie niet rechtstreeks behandelen. Alle reclamaties worden behandeld door de reclamatie afdeling. Reclamaties zullen, indien nodig, behandeld worden door meerdere personeelsleden van Coolshop.

    Als u zich zorgen maakt of klachten heeft kunt u in eerste instantie altijd contact opnemen met een lid van de klantenservice via de Live Chat functie.

    U kunt ook antwoorden vinden op de meest voorkomende vragen of problemen via onze Help Center pagina.

    Online Gecodeerde Games
    Voor online gecodeerde games is het reclamatie beleid hetzelfde als het retourbeleid. Restitutie of vervanging kan niet worden verstrekt.

    Bij de aankoop van download / code-via-email producten garanderen wij dat het product tot 3 jaar functioneert en dat het in deze periode ook opnieuw kan worden gedownload.

    9.1 Informatie over klachtenprocedures

    Het online klachten portaal van de Europese Commissie kan worden gebruikt bij het indienen van een klacht. Dit is met name relevant als je een consument bent die in een ander EU-land dan Denemarken, waar Coolshop.nl is gestationeerd, resideert. Klachten kunnen worden gestuurd naar http: //ec.europa.eu/odr. Bij het indienen van een klacht voer dan ons e-mail adres, info (a) coolshop.nl in.

    10.  Prijsgarantie

    Op Coolshop.nl streven we ernaar om u de beste prijs aan te bieden voor alle artikelen die u in onze catalogus vindt. Daarom bieden wij prijsgarantie.

    Om het artikel tegen een lagere prijs te kunnen kopen, neem dan contact op met onze LIVE CHAT voordat u uw bestelling plaatst. We hebben documentatie nodig voor de prijs voordat er gebruik kan worden gemaakt van de prijsgarantie. Als u binnen 14 dagen na verzending van het artikel het artikel goedkoper vindt volgens de onderstaande criteria, kunt u het verschil terugkrijgen. U neemt eenvoudig contact op met de klantenservice van Coolshop en wij regelen het voor u.

    Om een ​​eerlijke vergelijking te garanderen, moet de prijs die we matchen aan deze eenvoudige eisen voldoen voordat u contact opneemt met onze livechat:

    - Het artikel op Coolshop moet gemarkeerd zijn met het prijsgarantie-icoontje.

    - Het artikel moet op voorraad zijn in de winkel die wij matchen. We matchen geen externe voorraad en soortgelijke informatie.

     - Er moet documentatie zijn voor de prijs die u heeft gevonden. De documentatie kan de vorm hebben van een link of afbeelding.

    - Wij matchen de prijs inclusief de verzendkosten als de totale prijs (artikel+verzending) hoger is dan €24,99. Bij ons is verzending boven de €24,99 altijd gratis.   

    - Het artikel moet zowel qua kleur als EAN (streepjescode) volledig identiek zijn.

    - De prijsgarantie dekt alleen artikelen die voldoen aan de Deense regels voor BTW, invoerkosten, garantie en consumentenbescherming.

    - De prijsgarantie omvat niet op=op aanbiedingen, artikelen uit een opheffingsuitverkoop, aanbiedingen die 1 dag geldig zijn, outlet-aanbiedingen, kortingscodes of aanbiedingen met een beperkte vooraad. De prijsgarantie geldt ook niet voor aanbiedingen die een lidmaatschap vereisen of afhankelijk zijn van lidmaatschap of een abonnement.

    • - Omdat de prijsgarantie een service is die wordt aangeboden aan particuliere klanten, matchen we een stuk per klant.

      U kunt meer informatie over onze prijsgarantie hier vinden.

    11. Extra diensten

    Coolshop biedt soms speciale diensten, die niet op de website worden weergegeven, dit in overeenstemming met de klant.

    Bij alle speciale bestellingen, aangepaste items, en eventuele speciale diensten heeft de klant geen annulering of retour rechts. Een speciale bestelling die al is gestart zal worden in rekening worden gebracht als een annulering voorkomt na bevestiging van de bestelling, maar voorafgaand aan de levering aan de klant. Wij trachten alle werkzaamheden zo spoedig mogelijk na de annulering te stoppen.

    12. Aanbiedingen en beperkingen

    Commerciële klanten kunnen een contract laten opstellen die geheel of gedeeltelijk verschilt met de inhoud van deze termen. Alle aanbiedingen op de website zijn bedoeld voor particuliere klanten, en niet voor commerciële klanten.

    Soms kunnen er seizoensgebonden of anderszins tijdelijke aanvullende voorwaarden van toepassing zijn in aanvulling op deze voorwaarden, bijvoorbeeld een uitgebreide retourrecht periode. De aanvullende voorwaarden zijn alleen van toepassing voor de duur die de verkoper vooraf heeft gespecificeerd en alleen voor de producten die zijn opgegeven. Wanneer de aanvullende voorwaarden verlopen of worden geannuleerd worden deze voorwaarden toegepast zoals ze zijn.

    Elk aanbod beperkt tot een hoeveelheid of voor een specifiek item zijn alleen geldig zolang de aanbieding geldig is, of zolang het artikel in voorraad is.

    Sommige producten kunnen worden onderworpen aan leeftijds- of kwantitatieve beperkingen. In deze gevallen moet de klant de nodige informatie kunnen voorleggen om de legitimiteit te bevestigen aan Coolshop of derden, bijvoorbeeld de koerier, om de bestelling te ontvangen.

    Alle gebruikte producten worden verkocht "als gezien".

    De voorraad status is zo actueel als mogelijk, maar kan vertragingen ondervinden tijdens drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens de uitverkoop.

    13. Geldende wetgeving en rechtsbevoegdheid tijdens een geschil

    Alle geschillen zullen in eerste instantie worden opgelost met een contract tussen de verkoper na onderhandelingen met de verkopers klantenservice. In een geschil zal de verkoper de Deense wet en de principes van Deense Ombudsman volgen, of enig ander Europees lands besluit met betrekking tot het geschil.

    De klant heeft het recht om elk punt in deze voorwaarden te betwisten. Elk geschil met betrekking tot deze voorwaarden of hoe ze worden geïnterpreteerd of toegepast zal uitsluitend worden opgelost door de Deense wet, bij de dichtstbijzijnde rechtbank van het Coolshop hoofdkwartier.

Versie 4.1
Laatst bijgewerkt op 24 april 2024