Bestellingen en instellingen

Hoe retourneer ik een product?

Retourneren binnen 30 dagen en in orginele staat
Mits het product nog in de originele staat is, kan je deze tot 30 dagen na ontvangst retourneren. Wij willen je attenderen op het feit dat producten in de originele staat, en dus zonder gebruikt te zijn, geretourneerd dienen te worden. Dit geldt voor volgende producten: parfums, schoonheidsproducten, spel-consoles en bijbehorende accessoires (controllers, geheugenkaart etc.). Concreet betekent dit dat de plastic folie van games en spellen niet verwijderd mag worden en dat consoles niet gebruikt mogen zijn. 

Een product dat in gebruik genomen is of waarvan de verzegeling verbroken is, kan niet als nieuw verkocht worden en daarmee is het product dus niet meer in originele staat zoals deze was bij de levering. Hierdoor ontstaat een aanzienlijke waardevermindering. Het product moet als nieuw teruggestuurd worden, omdat het voor Coolshop mogelijk moet zijn om het product opnieuw als nieuw te verkopen. Als een product teruggestuurd wordt in een toestand dat wij niet als nieuw kunnen verkopen, wordt u niet gecrediteerd en ontvangt u dus niet uw geld terug.

BELANGRIJK! Voor games en andere software kan het product alleen geretourneerd worden als de film niet verbroken is. Heb je een product uitgepakt dat verpakt is met een cellofaan (bijv. folie ring of zegel), dan vervalt het recht van retour op basis van de Deense wet.

Retourneren van bundels
Indien je aankoop een bundel bevat, dien je de gehele bundel te retourneren, omdat de gehele bundel als één product beschouwd wordt. Het is dus niet mogelijk om maar een deel van een bundelproduct te annuleren. Met een bundel wordt bedoeld als een specifiek product bestaat uit verschillende onderdelen die soms los van elkaar verzonden worden. Een bundel betekent dus niet dat je alle producten die je besteld hebt hoeft te retourneren.

Goed om te weten

Als je een product naar ons terugstuurt, doe er dan even een briefje bij. Op het briefje schrijf je het ordernummer en laat je ons weten wat je graag zou willen, bijvoorbeeld “Retour, graag aankoopbedrag terugstorten”.

Daarnaast is het belangrijk dat het product in een goede beschermende verpakking geretourneerd wordt, zodat deze onderweg niet kan beschadigen.

Afhandeling retourzending
Als er sprake is van een restitutie zal deze zo snel mogelijk verwerkt worden nadat wij het product ontvangen en geverifieerd hebben. Hierbij wordt gecontrolleerd of het product voldoet aan de voorwaarden die gelden voor het retourrecht. Vermeld op het formulier ook je rekeningnummer met iban-nummer, dan kunnen wij het bedrag direct op je rekening overmaken.

Een defect artikel retourneren?
Als het product beschadigd is of niet goed werkt, neem dan contact op met de klantenservice. Wij sturen je dan een retourlabel toe, zodat je het product kosteloos kan retourneren. Voeg ook bij dit retour een briefje toe en beschrijf zo duidelijk mogelijk wat het probleem is, zodat onze RMA-afdeling de case zo goed en zo snel mogelijk kan behandelen en zij het product kunnen repareren of een nieuw product kunnen toesturen.

LET OP! Producten die onder rembours worden opgestuurd worden NIET in ontvangst genomen!

Maak je gebruik van je retourrecht, dan betaal je zelf de onkosten voor het retourneren van het product aan ons.

Retouradres
Retouren kun je sturen naar het volgende adres:

Coolshop ApS
Loftbrovej 28-30
9400 Nørresundby
Denmark

Chat met ons

Openingsuren

Maandag – Vrijdag
09:00 – 21:30
Zaterdag – Zondag
09:00 – 16:30

Als u ons al een e-mail heeft gestuurd, laat dit dan weten aan onze klantenservice medewerker, zodat wij u beter kunnen helpen. :)

E-mail ons

Wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden
Ga naar boven