Bestellingen en instellingen

Mijn product is tijdens het transport beschadigd, wat moet ik doen?

Als je een pakket ontvangt dat zichtbare schade heeft opgelopen tijdens het transport, is het belangrijk dat je het pakket onder voorbehoud in ontvangst neemt of als alternatief het pakket opent onder toezicht van het personeel van de vervoerder. Mocht de inhoud schade hebben opgelopen, moet er een schadevergoedingszaak aangemaakt worden met het desbetreffende koeriersbedrijf (meestal PostNL of DHL). Het personeel van het koeriersbedrijf kan je hierbij helpen.

Het is belangrijk dat je direct bezwaar maakt over de toestand van het pakket en dat je het pakket onder voorbehoud in ontvangst neemt. Maak ook foto's van de verpakking. Het is ook mogelijk om het beschadigde pakket bij ontvangst te weigeren. Het pakket zal dan retour gaan naar ons voor creditering.

Het is ook mogelijk om een schadevergoedingszaak te starten als de schade niet zichtbaar is bij ontvangst. Het is hierbij wel belangrijk dat je zo snel mogelijk contact opneemt met het koeriersbedrijf, omdat zij na enkele dagen het beschadigde artikel niet meer zullen vergoeden. Voor PostNL is deze periode 7 dagen, maar controleer dit voor de zekerheid met het actuele koeriersbedrijf voor de geldende regels. Daarnaast is het altijd beter om de schadevergoedingszaak direct te starten als je de schade ontdekt.

Chat met ons

Openingsuren

Maandag – Vrijdag
09:00 – 21:30
Zaterdag – Zondag
09:00 – 16:30

Als u ons al een e-mail heeft gestuurd, laat dit dan weten aan onze klantenservice medewerker, zodat wij u beter kunnen helpen. :)

E-mail ons

Wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden
Ga naar boven